Hlavným motívom pre zavedenie systému značenia regionálnych produktov v Podpoľaní je propagáciou miestnych kvalitných výrobkov alebo služieb, podporiť miestny ekonomický, kultúrny aj environmentálny rozvoj regiónu ako aj spropagovať región Podpoľanie ako jedinečný a svojrázny región.
Značka Regionálny produkt Podpoľanie bude motivačná a z dlhodobého hľadiska má napomáhať :
- stimulovaniu a podpore miestnej ekonomiky
- podpore využívania miestnych zdrojov, potenciálu a surovín
- zvýšeniu odbytu miestnych vysoko kvalitných výrobkov a služieb a tým zvýšeniu zamestnanosti priamo v regióne
- podpore, spolupráci a propagácii miestnych producentov
- zachovaniu a udržaniu tradícií, kultúrnych hodnôt územia ako aj rázu vidieckej krajiny
O získanie značky „Regionálny produkt Podpoľanie“ sa môže v Podpoľaní uchádzať:
- producent remeselných výrobkov (napr. drevo, kameň, keramika, sklo, kov, slama, textil, vlna, čipka, koža, a iné …)
- producent potravinových a poľnohospodárskych výrobkov (napr. pekárenské, cukrárenské, zo záhrady, z farmy, mäsové, údenárske, výrobky z medu, nápoje alkoholické, nápoje nealkoholické, a iné …)
- producent prírodných produktov ( napr. kvetiny, bylinky, huby, med, čaje, a iné …)
- producent tradičných jedál Podpoľania
- realizátor umeleckej činnosti (napr. vyrezávanie, maľovanie, gravírovanie, a iné …)
- poskytovateľ služieb v cestovnom ruchu so zameraním na ubytovanie a/alebo stravovanie
- poskytovateľ služieb v cestovnom ruchu – podujatia/zážitky alebo ich časti (folklór, gastronómia, šport, vzdelávacie kurzy, zážitky, a iné …)